2019-04-10
Firma

W marcu, Audi oddało do rąk klientów 182 750 samochodów segmentu premium

W marcu, Audi oddało do rąk klientów 182 750 samochodów segmentu premium
  • Nowe rekordy sprzedażowe w Chinach i w Stanach Zjednoczonych
  • Rynek niemiecki o 6,8 procent w górę
  • Zastępca szefa globalnego marketingu i sprzedaży Martin Sander mówi: „Wprowadzając na rynek model Audi etron, z impetem wjeżdżamy w erę pojazdów elektrycznych”

Ingolstadt, 10 marca 2019 r. W marcu AUDI AG dostarczyło klientom na całym świecie 182 750 samochodów. W ten sposób wyniki handlowe są teraz zaledwie o 0,5 procenta gorsze niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego. Koncern ustanowił kolejne rekordy sprzedażowe w Chinach i w Stanach Zjednoczonych. Na przeciwnym biegunie stała jednak zmniejszająca się sprzedaż w Ameryce Południowej i w regionie Azji i Pacyfiku. Wpływ na to miała wymiana modelowa prowadzona w tych regionach. Marzec zakończył się pozytywnie również na rodzimym dla marki rynku niemieckim, gdzie wraz z pojawieniem się na drogach pierwszych egzemplarzy modelu Audi e-tron (łączne zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 26,2 – 22,6 (WLTP); 24,6 – 23,7 (NEDC); łączna emisja CO2 w g/km: 0) zwiększyła się również sprzedaż popularnych modeli serii Q. Cały pierwszy kwartał tego roku zdeterminowany był jednak efektem przechodzenia na cykl testowy WLTP: w poprzednich trzech miesiącach Audi sprzedało na całym świecie 447 250 samochodów, o 3,6% mniej niż w tym samym okresie roku ubiegłego.