2019-02-08
Firma

Audi rozpoczęło roku 2019 sprzedając 144 650 samochodów

Audi rozpoczęło roku 2019 sprzedając 144 650 samochodów
  • Styczeń zamknął się wynikami gorszymi na całym świecie o 3,0 procent
  • Polski rynek również odnotował spadek w porównaniu ze styczniem roku ubiegłego
  • Zastępca szefa marketingu i sprzedaży AUDI AG Martin Sander mówi: „Elektryfikacja jest naszym głównym tematem na rok 2019”

Ingolstadt, 8 lutego 2019 r. W styczniu 2019 r. AUDI AG dostarczyło do rąk klientów na całym świecie około 144 650 samochodów. Niestety dodatnie wyniki sprzedaży odnotowano tylko na dwóch największych rynkach. W Chinach koncern zanotował najlepszy sprzedażowo styczeń w historii. Sprzedano tu 64 000 nowych samochodów, co przełożyło się na wzrost o 5,1 procent. W Niemczech z kolei kluczyki do nowego Audi odebrało 23 359 klientów, co zaowocowało wzrostem sprzedaży o 1,5 procent. Pomimo tzw. „zamknięcia administracji”, popyt na samochody marki Audi w Stanach Zjednoczonych utrzymywał się mniej więcej na poziomie dobrych wyników z stycznia roku ubiegłego (14 253 sprzedane samochodu, spadek o 1,8 procent). W ujęciu rok do roku sprzedaż na całym świecie spadła o 3,0 procent, a głównym tego powodem był spadek w Europie.