2018-12-11
Firma

Wyniki Audi w listopadzie 2018: ze względu na wyjątkową sytuację, sprzedaż w porównaniu z rokiem ubiegłym spadła

Wyniki Audi w listopadzie 2018: ze względu na wyjątkową sytuację, sprzedaż w porównaniu z rokiem ubiegłym spadła
  • Listopad 2018: sprzedano 132 650 samochodów marki Audi – mniej o 16,7 procent
  • W Chinach odnotowano najlepszy listopad w historii, w Europie kontynuacja wyjątkowej sytuacji
  • Sprzedaż w Polsce podobna jak w całej Europie: mniejsza o 25,17 procent

Ingolstadt, 11 grudnia 2018 r. W listopadzie globalna sprzedaż Audi spadła o 16,7 procent w ujęciu rok do roku i wyniosła około 132 650 nowych samochodów. W Europie, na malejącą sprzedaż wpłynęły pewne nieoczekiwane skutki związane z przejściem na cykl testowy WLTP oraz wynikające z pełnego wyzwań scenariusza stopniowego wycofywania starych i wprowadzania nowych modeli Audi, co związane jest z kolei z wdrażaniem założeń inicjatywy modelowej. W wyniku tego, w ubiegłym miesiącu w Europie koncern sprzedał o 33,9 procent mniej nowych samochodów niż w analogicznym miesiącu roku 2017. Zmniejszyły się również dostawy do Ameryki Północnej – o 9,1 procent, na co miała wpływ zbliżająca się wymiana modelowa. W Chinach natomiast rynek wzrósł o 2,7 procent. Skumulowana globalna sprzedaż liczona od początku roku, w porównaniu z takim samym okresem roku 2017, spadła o 2,4 procent, do 1 657 950 egzemplarzy nowych Audi.